You are here:  / Pełnomocnictwo substytucyjne wzór / Tworzenie ekologicznej szkoły

Tworzenie ekologicznej szkoły

Tworzenie ekologicznej szkoły
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Szkoła dla ekorozwoju jest jednym z programów fundacji Partnerstwo dla Środowiska, umożliwiającym szkole pozyskiwanie funduszy na działanie propagujące ekologię wśród jej uczniów. W małych miejscowościach i gminach wiejskich szkoła jest nie tylko ośrodkiem edukacyjnym, ale również centrum społeczno-kulturalnym skupiającym lokalne zbiorowości. W szkołach tego typu promowanych jest szereg działań ekologicznych, które zostają włączane w program nauczania. Działania ekologiczne nie tylko dotyczą samej szkoły, ale również dbające o rozwój lokalny. Ważne staj się dbanie o dzieciato kulturowe i przyrodnicze regionu, stanowiące o jego unikatowości. Młodzież i dzieci z małych miejscowości uzyskują wiedzę na temat historii ich miejsca zamieszkania. Szkoły organizują zabawy w terenie, które łączą w sobie elementy poznania lokalnego środowiska z rekreacją i zabawą. Szkoły, biorące udział w programie mogą ubiegać się o uzyskanie certyfikatu, dzięki któremu staną się członkiem międzynarodowego środowiska szkół propagujących rozwiązania ekologiczne. Budowanie postaw proekologicznych wśród dzieci i młodzieży jest szansą na wpływanie ich edukację ekologiczną jako osób dorosłych. Sama szkoła staje się miejscem ekologicznym, w którym promowane są takie działania jak: segregowanie śmieci, oszczędność wody i energii, dbanie o czystość środowiska naturalnego. Na bieżąco są analizowane rachunki za wodę, energię i wprowadzane kolejne zmiany, mające na celu uzyskanie jak najwyższej efektywności prowadzonych działań. W szkołach organizowane są corocznie dni Ziemi, podczas których odbywają się różnego rodzaju: gry, zabawy, konkursy, dzięki którym dzieci mogą dobrze się bawić, a jednocześnie robić coś dobrego dla środowiska. Możliwości spędzania czasu podczas takiego dnia jest bardzo wiele. Kolejnym pomysłem, mogą być konkursy mody ekologicznej, podczas których dzieci, same przygotowują stroje ze zużytych surowców, takich jak makulatura, czy plastik. Taki konkurs wyzwala w dzieciach spora ilość kreatywności i pomysłowości. To co przykuwa uwagę na dłużej, może jednocześnie uczyć i powodować rozwój proekologiczny.